Consiliere educationala – Pasi siguri spre succes

ASOCIAȚIA EURO BRĂILA SM in calitate de partener, impreuna cu COLEGIUL TEHNIC “PAUL DIMO” GALATI, SCOALA GIMNAZIALA TICHILESTI BRAILA, SCOALA GIMNAZIALA “MIRCEA SANTIMBREANU” BRAD si COLEGIUL TEHNIC “DIMITRIE LEONIDA” IASI, au implementat proiectul cu titlul: „PASI in EDUCATIA TUTUROR”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, contract POSDRU/181/2.2/S/153549, in perioada 21.03.2015 – 15.10.2015. Printre activitati s-a desfasurat si  activitatea de consiliere si orientare scolara unde s-a urmarit sa se corecteze parasirea timpurie a scolii de catre copii si sa promoveze rolul educatiei in dezvoltarea personala si profesionala a acestora prin sedinte zilnice, comunicand cu acestia si urmarind evolutia copiilor prin aplicarea unui experiment de tipul “Poate un cuvant negativ  sa schimbe o opinie?” si testul aperceptiei cu interpretarile aferente.

Experimentul “Poate un cuvant negativ  sa schimbe o opinie?” exploreaza cum un singur cuvant negativ poate schimba o viziune mare de ansamblu, care altfel este pozitiva. Prin acest experiment copii constientizeaza ca este important sa realizezi ca, daca spui un cuvant negativ despre cineva, poti schimba felul in care altii vad acea persoana.

T.A.C. (testul aperceptiei pentru copii) consta in zece imagini descriind animale in diverse situatii. Acestea sunt utilizate pentru copii de ambele sexe, in principal cu varste  cuprinse intre trei si zece ani.

Testul reprezinta o metoda proiectiva sau, asa cum preferam noi sa-i spunem , o metoda aperceptiva de investigare a personalitatii prin studierea semnificatiei dinamice a diferentelor individuale in perceperea stimulilor standard.

T.A.C. a fost conceput pentru a usura intelegerea relatiilor copilului cu figurile si pulsiunile importante. Imaginile au fost concepute pentru a obtine raspunsuri la problemele de hranire in special, si la cele orale in general; pentru a investiga problemele rivalitatii intre frati; pentru a pune in lumina atitudinea fata de figurile parentale si felul in care aceste figure sunt percepute; pentru a invata despre relatiile copilului cu parintii.

Prin acest gen de activitati am incercat sa sprijinim in drumul lor spre maturitate 33 de copii in cadrul proiectului.

 

15.03.2016