Buletin informativ privind organizarea activitatii de consiliere – ID 153549

Prin implementarea proiectului cu titlul: „PASI in EDUCATIA TUTUROR”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, contract POSDRU/181/2.2/S/153549,
ne propunem prin activitatile de consiliere si orientare scolara realizate pe tot parcursul lunii august cat si in cele care urmeaza sa corecteze parasirea timpurie a scolii de catre copii si sa promoveze rolul educatiei in dezvoltarea personala si profesionala a acestora prin sedinte zilnice, comunicand cu acestia si urmarind evolutia copiilor prin aplicarea de teste de inteligenta
si teste de tipul “desenul familiei”. Utilizarea interviului in evaluarea personalitatii copiilor reprezinta cel mai important mijloc
de colectare a datelor in procesul de consiliere. Acestea sunt piatra de incercare pentru realizarea activitatii majoritatii consilierilor in orientare scolara. Testul de inteligență este o metodă care face parte din diagnosticul psihologic, prin care este stabilit gradul de inteligență al unei persoane. Prin aceste teste s-a stabilit capacitatea cognitivă în viața de toate zilele a copiilor. Ele pot prevedea succesul sau eșecul persoanei examinate în urmarea unor școli sau în exercitarea unor anumite profesii. De asemenea sunt
măsuri ajutătoare în stabilirea unor boli psihice ca demența. Desenul Familiei, ca probă de evaluare, este specific, în general, copiilor. Prin acest act de creaţie, copiii transmit mesaje şi explicaţii pe care nu le pot exprima verbal. Ei utilizează desenul de la vârste foarte fragede, ca pe un joc. În acest fel, sunt manifestate emoţiile, dorinţele, dar şi frustările sau stările de nelinişte ale micilor artişti. Interpretarea simbolurilor care apar în desenele familiei copiilor ne poate ghida spre identificarea relaţiilor lor cu membrii grupului familial şi a sentimentelor pe care le au faţă de aceştia. In majoritatea cazurilor, copii care apartin grupului tinta din cadrul proiectului “PASI in EDUCATIA TUTUROR”, mama e prezentata ca cel mai important membru al familiei deoarece se implica cel mai mult, iar relatiile sunt de intelege, unitate, armonie. Totodata s-a ameliorat relatia copiilor cu parinti lor dupa finalizarea sedintelor individuale cu cei 13 parinti participant la activitatile de consiliere si orientare scolara.

Material realizat de Barda Vasile, expert informare și publicitate
August 2015